Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1/1/2012 ΕΩΣ 31/12/2012 ΤΟΥ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΠΕΣΠΕΝ , ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΗΝΔΡΙΝΟΥ. Σελ.1



ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1/1/2012 ΕΩΣ 31/12/2012 ΤΟΥ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΠΕΣΠΕΝ , ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΗΝΔΡΙΝΟΥ. Σελ 2



ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1/1/2012 ΕΩΣ 31/12/2012 ΤΟΥ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΠΕΣΠΕΝ , ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΗΝΔΡΙΝΟΥ. Σελ.3



ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1/1/2012 ΕΩΣ 31/12/2012 ΤΟΥ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΠΕΣΠΕΝ , ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΗΝΔΡΙΝΟΥ. Σελ.4



ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1/1/2012 ΕΩΣ 31/12/2012 ΤΟΥ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΠΕΣΠΕΝ , ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΗΝΔΡΙΝΟΥ. Σελ 5



ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1/1/2012 ΕΩΣ 31/12/2012 ΤΟΥ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΠΕΣΠΕΝ , ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΗΝΔΡΙΝΟΥ. Σελ.6



Ο λόγος του προέδρου μας capt. Γεώρ. Δεωνά, στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας 2013.


Ο λόγος του προέδρου μας capt. Γεώρ. Δεωνά, στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας 2013.

- Πανοσιολογιότατε Πατέρα Γεώργιε,

- Αγαπητοί εκπρόσωποι του Υπουργείου Ναυτιλίας, Αιγαίου & Eργασίας

- κ. Βουλευτές 

- κ. Γενικέ Γραμματέα της Π.Ν.Ο.

- κ.κ. Προσκεκλημένοι, Αγαπητοί Συνάδελφοι.   

Κατ’ αρχήν εύχομαι σε όλους να έχουμε μια καλύτερη χρονιά από την προηγούμενη και να ευτυχήσουμε να δούμε μια καλυτέρευση στις συντάξεις μας και την περίθαλψή μας. Πάνω απ’ όλα όμως Υγεία.  Συνάδελφοι, Κυρίες και Κύριοι, Αγαπητοί προσκεκλημένοι,
Δράττομαι της ευκαιρίας να χρησιμοποιήσω το απόφθεγμα του Οδυσσέα Ελύτη για να ξεκινήσω την ομιλία μου.
Το «Αν του αρέσει κανείς να ξεκινά λάθος είναι γιατί δεν θέλει να ακούσει». Παραφράζοντάς το, με μεταφορική έννοια, αυτό το απόφθεγμα, τονίζω με ιδιαίτερη προσοχή και ακρίβεια ότι όλοι εμείς οι Έλληνες Πλοίαρχοι (Έφεδροι και εν ενεργεία) και βλέπουμε, αλλά και ακούμε.
 Θέλουμε με τη σειρά μας, να μας βλέπουν και να μας ακούνε. 
Και το κυριότερο όμως, να μας λαμβάνουν υπ’όψη τους για όλα αυτά που έχουμε προσφέρει και συνεχίζουν να προσφέρουν οι ναυτικοί μας.
 Ανεκτίμητες υπηρεσίες στην Ναυτιλία και γενικότερα στην Εθνική Οικονομία της πατρίδας μας. 
 Προφανώς όλοι αυτοί που μας κυβέρνησαν τα τελευταία 30 χρόνια ξεκίναγαν λάθος γιατί ποτέ δεν ήθελαν να ακούσουν.
Εξαίρεση αποτέλεσαν οι κ.κ.Ανωμερίτης και Κεφαλογιάννης οι οποίοι άκουσαν την φωνή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, δηλαδή, την φωνή των ναυτικών.
 Και εδώ βεβαίως, υπάρχει ένα τεράστιο θέμα, αφού, μας αποδέχεται η πολιτεία αλλά μας αγνοούν οι κρατούντες και οι κυβερνώντες.
 Δυστυχώς, σε όλη μας την επαγγελματική ζωή, κοιτώντας ουρανό και θάλασσα, αγωνιστήκαμε για να φέρουμε αυτό το πολύτιμο συνάλλαγμα που έσωνε την πατρίδα μας από δύσκολες καταστάσεις και που με υπέρμετρη περηφάνια, είχαμε καταφέρει να είμαστε η πρώτη Εμπορική ναυτιλία στον κόσμο.Οι καλύτεροι Ναυτικοί. Η πρωτιά διατηρείτε αλλά χωρίς τους  Έλληνες ναυτικούς.
 Είναι καιρός να αντιληφθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι ότι για την διατήρηση αυτού του επιτεύγματος χρειάζεται συνεννόηση των εμπλεκομένων και όχι αποφάσεις που θα βάζουν τους Έλληνες ναυτικούς στην ίδια μοίρα με αυτούς που όπως γνωρίζουμε δεν έχουν καμία σχέση με το ναυτικό επάγγελμα. Αυτούς που εμείς οι Ναυτικοί λέμε ότι μόλις κατέβηκαν από τους κοκοφοίνικες.
 Τώρα, στα στερνά μας, θα έλεγα, ενώ η πολιτεία συνεχίζει να μας αναγνωρίζει, έρχεται το παμφάγο κράτος και συνεχίζει να μας συμπεριφέρεται βάναυσα. 
Ξέρετε κ.κ. κυβερνώντες, δεν είμαστε Επαίτες. 
Ζητάμε μια αξιοπρεπή σύνταξη ανάλογη της προσφοράς μας, και αυτού που είμαστε. Κύριοι, ο Έλληνας έφεδρος Πλοίαρχος έχει περηφάνια και αξιοπρέπεια.
Επιτέλους σταματήστε να τον εξευτελίζετε. 
Σταματήστε να τον μειώνετε.
Σταματήστε να του αφαιρείτε ακόμη και αυτήν την αξιοπρέπεια με αυτού του είδους τις συμπεριφορές. Συνάδελφοι, Κυρίες και Κύριοι, αγαπητοί προσκεκλημένοι. Μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο η Ελληνική ναυτιλία είχε χάσει των μεγαλύτερο στόλο της. 
Σε αναγνώριση της προσφοράς αυτής  εδώθησαν τα 100 liberties.
Αυτά αποτέλεσαν τον σπόρο που καρποφόρησε ώστε σήμερα να είμαστε παγκοσμίως η πρώτη δύναμη στον πλανήτη.
Εμείς τα ταξιδέψαμε. Εμείς οι Έλληνες Πλοίαρχοι, παίξαμε σημαντικό ρόλο. Έναν ρόλο που εισέφερε τεράστια κέρδη στις εταιρείες.
Οι οποίες εταιρείες, σε συνδυασμό με σειρά άλλων εξελίξεων στον στίβο των θαλάσσιων μεταφορών, είχαν άμεση σχέση στην εισροή ναυτικού πλούτου στην Ελλάδα. Και βεβαίως, όλες αυτές οι επιτυχείς θαλάσσιες μεταφορές είχαν πάντα ουσιαστικό συντελεστή τον Έλληνα Ναυτίλο. 
 Οι πλοίαρχοι, Εμείς, σε συνεργασία με το υπόλοιπο πλήρωμα είμαστε αυτοί που με τις ορθές υποδείξεις μας αλλά και την πραγματική μας δράση προδιαγράψαμε σειρά εξελίξεων και μεταβολών στο επιχειρηματικό επίπεδο.Υπ’ όψιν ότι το 70%  που με τόση προσπάθεια έγινε πραγματικότητα σήμερα είναι 37% , ενώ το όνειρο ήταν να γίνει 80%.
 Το ίδιο θα υποστούν και αυτοί (στη συνέχεια) στο τέλος της επαγγελματικής τους ζωής. Εδώ είναι το τεράστιο θέμα της προσέλκυσης.
 Αυτό, για το οποίο το κράτος κάνει ότι είναι δυνατόν, για να διώξει  τον νέο συνάδελφο από τη θάλασσα.  
 Όπως έγινε γνωστό η Π.Ν.Ο.  εξήγγηλε κινητοποιήσεις με 48η απεργία στα πλοία για της 31 Ιαν. & 1 Φεβ. Θα βρεθούμε αλληλέγγυοι. Πρέπει μαζί να αγωνιστούμε για τα δίκαια αιτήματά μας Συνταξιούχων και Εν Ενεργεία.
Είναι κοινός ο Αγώνας. 
 Επιτέλους, πάνω από όλα όμως, απαιτούνται απ΄όλες τις πλευρές, ετοιμότητα και προπάντος ευθύνη, προκειμένου να μην πάνε χαμένα τα όσα εμείς κτίσαμε με αγώνες και στερήσεις.  Αγώνες και στερήσεις που αν μη τι άλλο, στην εποχή που είμαστε ακόμη νέοι, πιστεύαμε ότι η πολιτεία, μια ημέρα των ημερών, θα  ανταμείψει όλους αυτούς τους αγώνες μας.
 Δεκαετίες ολόκληρες χρηματοδοτούσαμε το κράτος με τις τεράστιες εισφορές μας, αλλά και το πολύτιμο συνάλλαγμά μας (όπως τόνισα και αρχικά στην ομιλία μου). 
Το αποτέλεσμα γνωστό. Μετά τα μνημόνια, συντάξεις πείνας, εξαθλίωσης, καταρράκωση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, εξευτελισμός της προσωπικότητας του Έλληνα Ναυτίλου.
Η Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε διάλυση η οποία συνεχίζεται με προγραμματισμένη μεθόδευση ώστε να μας στείλουν μια ώρα αρχήτερα.  
Εδώ θέλω να ευχαριστήσω την Πρόεδρο του Ο.Ν. που μας τιμά με την παρουσία της, για την άψογη συνεργασία που είχαμε προς όφελος των συναδέλφων ναυτικών. Επιθυμία μας είναι να συνεχίσει, και την ευχαριστούμε για ότι έκανε. Συνάδελφοι, κυρίες και κύριοι, 
 Καιρός είναι να σταματήσει αυτή η αδικία, αυτός ο αφανισμός, αυτές οι συμπεριφορές.
Δεν μπορεί από τη μία να αναγνωρίζουν την ιδιαιτερότητα του ναυτικού επαγγέλματος και από την άλλη να προσπαθούν με κάθε τρόπο να εξευτελίσουν ακόμη και το τελευταίο ίχνος αξιοπρέπειας οδηγώντας τον Έλληνα Έφεδρο Ναυτίλο σε ολοκληρωτική οικονομική κατάντια.
 Κύριοι, Κύριοι, που ασκείται εξουσία, ξέρουμε ότι μπορείτε να σταματήσετε αυτή την αδικία. Μπορεί η Κυβέρνηση, ο κ. Υπουργός επιτέλους να αποδώσει  δικαιοσύνη αφού αποδέχεται την ιδιαιτερότητα του Ναυτικού επαγγέλματος. Τολμήστε κ. Κυβερνώντες.
Μπορείτε, αρκεί στην πραγματικότητα να το θέλετε. Γράψτε επιτέλους την δική σας Ιστορία στην Εμπορική Ναυτιλία. 

Ευχαριστώ. !!!




Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

Κάθοδο σε Πανελλαδική 48ωρη απεργία, με προοπτική κλιμάκωσης σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την 31 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 06.00.


. Πρωτ. 406 ΓΧ/ΙΣ/ΑΓΤ/ΜΛ                                                       24 Ιανουαρίου 2013

Δελτίο Τύπου


Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της συζήτησε δια μακρών το δεύτερο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με θέμα: «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», και ομόφωνα αποφάσισε την πλήρη καταδίκη του, απαιτώντας την άμεση απόσυρσή του.

Κατά την παραπάνω συνεδρίαση, ομόθυμα τα Μέλη Διοίκησης κατέληξαν ότι το Σχέδιο αυτό αποτελεί ταφόπλακα σε ό,τι είχε απομείνει για τους Έλληνες ναυτεργάτες, ιδιαίτερα για εκείνους που απασχολούνται στην επιβατηγό ναυτιλία.

Το Σχέδιο αυτό ουσιαστικά καταργεί εκ βάθρων το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, που αφορά, μεταξύ άλλων, τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων και την δεκάμηνη απασχόληση στην Ακτοπλοΐα, ενώ προκειμένου για τα ποντοπόρα φορτηγά πλοία, κατεδαφίζει τον θεσμό της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, μια και εισάγεται στο χώρο της ναυτικής εργασίας η διαδικασία σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας, που θα καταρτίζονται μεταξύ του πλοιοκτήτη και του Έλληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος.

Ακόμη, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας ασχολήθηκε και με άλλα πρώτης προτεραιότητας για τους Έλληνες ναυτεργάτες θέματα, όπως η μη υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων, η συνέχιση για πολλούς μήνες της μη καταβολής δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών στα πληρώματα πλοίων της Ακτοπλοΐας, η επιβολή της άδικης και εξοντωτικής φορολογίας εισοδήματος στους ναυτεργάτες και άλλα.

Ύστερα από τα παραπάνω, ομόφωνη υπήρξε η απόφαση, με μυστική ψηφοφορία, της Διοίκησης της Ομοσπονδίας για κάθοδο σε Πανελλαδική 48ωρη απεργία, με προοπτική κλιμάκωσης σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την 31 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 06.00.

Το διεκδικητικό πλαίσιο της παραπάνω απεργίας περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:
         Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου
         Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς.
         Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
         Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας




         Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας
         Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
         Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.    
Η Διοίκηση της ΠΝΟ τονίζει ξεκάθαρα προς κάθε κατεύθυνση ότι το παραπάνω Νομοσχέδιο αποτελεί casus belli για την Ομοσπονδία και τους Έλληνες ναυτεργάτες, που δηλώνουν ότι θα δώσουν τον αγώνα τους με όλα τα μέσα που διαθέτουν για την υπεράσπιση των αυτονόητων αιτημάτων τους, που δυστυχώς σήμερα παύουν να θεωρούνται ως τέτοια, προκειμένου να υπερασπίσουν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για εργασία τους, που η σημερινή τρικομματική Κυβέρνηση βάναυσα επιχειρεί να ποδοπατήσει. Με εντολή Διοίκησης ΠΝΟ.