Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012


ΛΟΓΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ  ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΠΙΤΑΣ 26/1/2012


- Πανοσιολογιότατε
- κ. Αναπληρωτή Υπουργέ
- κ. Υφυπουργέ του Υπ. Αναπ. Αντ. & Ναυτιλίας
- κ.κ. Υπουργοί και Βουλευτές.
- κ. Γενικοί  Γραμματείς Υπουργείων
- κ.κ. Προσκεκλημένοι, Αγαπητοί Συνάδελφοι.

Κυρίες & Κύριοι,

Εκ μέρους της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού Πάσης Τάξεως  σας ευχαριστούμε θερμά που ανταποκριθήκατε στην πρόσκλησή μας και μας τιμήσατε με την παρουσία σας στην ετήσια εκδήλωσή,   της κοπής της πίτας μας, που τιμάται ο Έλληνας Έφεδρος Πλοίαρχος.

Πριν ξεκινήσω την σύντομη ομιλία μου θέλω να υπενθυμίσω ότι σήμερα είναι απόντας ένας μεγάλος ευεργέτης και φίλος των Ναυτικών, ο Συνάδελφος και Εφοπλιστής, ο καπτά Βασίλης Κωνσταντακόπουλος. Ο άνθρωπος αυτός που αγάπησε όσο σχεδόν ουδείς άλλος τον Έλληνα Ναυτικό.

- Ειλικρινά είναι αισθητή η απουσία του.
- Ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει, η τάξη μας, ο κλάδος μας τον ευγνωμονεί και θα τον μνημονεύει για όλα αυτά που προσέφερε στην Ναυτιλία και τον Έλληνα Ναυτικό. Επίσης πολλοί συνάδελφοι δεν είναι σήμερα κοντά μας. Βρίσκονται σε άλλη διάσταση, σε άλλες γειτονιές. Μεταξύ αυτών ο καπτά Θεόδωρος Γκισερλής (1ος Πρόεδρος της Π.Ε.Σ.Π.Ε.Ν.),  ο καλός φίλος και συνάδελφο καπτά Γιώργης Λιόκουρας ο οποίος έφυγε πολύ πρόσφατα (Πρόεδρος της Εξελεγκιτικής Επιτροπής)  και πολλοί άλλοι.

Για όλους αυτούς ας κρατήσουμε 1 λεπτού σιγή για να τιμήσουμε τη μνήμη τους.

- 1 Λεπτού Σιγή,
- Αιωνία τους η μνήμη.

- Αγαπητοί Συνάδελφοι,
- Φίλες και Φίλοι

 Η Ένωσή μας με λειτουργία 21 ετών από την ίδρυσή της θεωρεί επιβαλλόμενες τέτοιου είδους εκδηλώσεις στις οποίες προσκαλούνται και μετέχουν εκπρόσωποι της Εκκλησίας, της Πολιτείας, του Εφοπλισμού, των Ναυτικών και της  Κοινωνικής  ζωής του τόπου, γιατί πιστεύει ότι μ’αυτές ανανεώνεται και συνεχίζεται η προβολή της Ελληνικής Εμπορικής  Ναυτιλίας και των ανθρώπων που την πλαισιώνουν και την στηρίζουν, με αυταπάρνηση και υπευθυνότητα δια μέσου των κινδύνων που υπάρχουν μέσα στο υγρό στοιχείο του  πλανήτη μας.
Γιατί ακόμα, θεωρεί αναγκαίο να συνειδητοποιεί ο Ελληνικός λαός την Κοινωνική  και Οικονομική σημασία και τον ρόλο που διαδραματίσαμε αλλά και που συνεχίζουμε να διαδραματίζουμε στον χώρο της Εμπορικής μας Ναυτιλίας, στον χώρο των θαλασσίων Μεταφορών στην Ελλάδα και ανά τον κόσμο.

Είναι γεγονός ότι ο χώρος ο δικός μας  έχει προσφέρει τεράστιες υπηρεσίες στο κράτος, αφού με την σκληρή και επικίνδυνη εργασία μας στηρίξαμε και στηρίζουμε  την οικονομία του τόπου χωρίς πριμοδοτήσεις και χωρίς ανταλλάγματα. Το θαύμα του 1960 – 1990 που έφερε την Ελληνική Ναυτιλία στην πρώτη θέση το φτιάξανε οι δικές μας πλάτες, τα δικά μας χέρια. Αλλά και το δικό μας πνεύμα. Αυτό που αντλήσαμε και που συνεχίζουμε να αντλούμε από τον  μεγάλο συγγραφέα Θουκιδίκη, λαμβάνοντες πάντα σαν μπούσουλα το ’’ΜΕΓΑ  ΤΟ  ΤΗΣ  ΘΑΛΑΣΣΗΣ  ΚΡΑΤΟΣ’’.

Στη σημερινή μας εορταστική εκδήλωση, ασφαλώς δεν είναι κατάλληλος ούτε ο χρόνος, ούτε ο τόπος για να αναφερθούμε στα προβλήματα της Ναυτιλίας μας και των ανθρώπων της. Αν και νομίζω ότι εμείς, θα έπρεπε να ερωτηθούμε περισσότερο από κάθε άλλον για τα τεράστια προβλήματα που ταλανίζουν τον χώρο. Εκείνο όμως που πολύ συνοπτικά θα μπορούσαμε να επισημάνουμε είναι τρία πράγματα και που τα θεωρούμε βασικούς άξονες  προκειμένου η Ναυτιλία μας να επανακτίσει το κύρος που της αρμόζει.

Οι επισημάνσεις μας αυτές, προέρχονται από τις τεράστιες εμπειρίες και γνώσεις μας για αυτό το τόσο σημαντικό όσο και νευραλγικό αντικείμενο.

1ον. Η άμεση και επιτακτική ανάγκη επανεξέτασης, αναθεώρησης και αναπροσαρμογής  της Εθνικής Ναυτιλιακής Πολιτικής κατά τρόπο ώστε να μπορεί να διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο, τόσο στη διαμόρφωση Ναυτιλιακής Πολιτικής μέσα στον Ευρωπαϊκό χώρο, όσο και στην ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού πλοίου στον Διεθνή Θαλάσσιο στίβο,

με δεδομένο,  ότι η Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία θα πρέπει αβασανίστως να είναι η πρώτη ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ο.Κ. και μεταξύ των πρώτων στην Παγκόσμια Ναυτιλία. Και για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο απαιτούνται θεσμικά πλαίσια και διαδικασίες πανεθνικής υιοθέτησης και μορφής. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι το Ελληνικό πλοίο και ιδιαίτερα το κινούμενο εκτός Ελλαδικού χώρου δεν αντιπροσωπεύει Βιομηχανική μονάδα ξηράς, αλλά είναι αναγκασμένο εκ των πραγμάτων να ανταγωνίζεται σκληρά τις άλλες Ναυτιλίες (παραδοσιακές και μη) και ακόμα με ένα πρόσθετο αρνητικό  παράγοντα το ότι θα ανήκει σε μία μεγάλη  ναυτιλία με δυσανάλογα μειωμένες Εθνικές  μεταφορές.

2ον. Η ουσιαστική συμμετοχή της Πολιτείας στη διαμόρφωση μέτρων ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού Πλοίου, ώστε να εκλείψει η διελκυστίνδα και η αντιπαράθεση μεταξύ πλοιοκτησίας και ναυτικών και να γίνει παραδεκτό ότι η υιοθέτηση και θέσπιση οποιονδήποτε μέτρων για την προστασία της Ελληνικής σημαίας δεν θα πρέπει να έχει  άμεσες ή έμμεσες επιπτώσεις σε βάρος του ναυτικού δυναμικού, ο ρόλος και η συμμετοχή του οποίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το πλοίο.

Και για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει η Πολιτεία αφού εξαντλήσει οποιεσδήποτε δυνατότητες προσέλκυσης και παραμονής του πλοίου στο Εθνικό νηολόγιο, να προβαίνει παραπέρα στη θέσπιση μέτρων πλήρους και σωστής απασχόλησης του Έλληνα Ναυτικού, διατηρώντας έτσι και τον αναγκαίο Εθνικό δεσμό του πλοίου με την σημαία του.

Έχει πλέον αποδειχθεί ότι μέτρα που λαμβάνονται στα πλαίσια ευκαιριακής και απρογραμμάτιστης  πολιτικής με στόχο την προσέλκυση Ελληνόκτητων Πλοίων στο Ελληνικό νηολόγιο κάθε άλλο παρά το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα επέφεραν. Εάν όμως η πολιτεία κατορθώσει να αναλάβει την εξασφάλιση βελτιωμένων όρων και συνθηκών εργασίας των Ναυτικών μας μέσα στα πλοία καθώς και την επιβαλλόμενη κοινωνική και ασφαλιστική προστασία την ΔΙΚΗ ΜΑΣ, δηλαδή των απομάχων, τότε θα εκλείψουν, όπως προαναφέραμε, οι αντιπαραθέσεις και οι αντιπαλότητες μεταξύ πλοιοκτησίας και ναυτικών οι οποίες θα πρέπει να παραδεχθούμε συντελούν κι’ αυτές στην απομάκρυνση του πλοίου από τα Ελληνικά νηολόγια. Άλλωστε, θα πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους μας ότι οποιασδήποτε οικονομικής μορφής συμπαράσταση της Πολιτείας για την εξασφάλιση και διατήρηση κάποιας ισορροπίας σ’ αυτή που ονομάσαμε διελκυστίνδα και που τόσα χρόνια παρατηρείται, δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση δαπάνη αλλά

θετική και ουσιαστική επένδυση για το μέλλον της Ναυτιλίας την στήριξη της Εθνικής Οικονομίας και του Έλληνα Ναυτικού.

3ον. Η ισότιμη συμμετοχή των ναυτικών στις απαιτούμενες διαδικασίες για την χάραξη της Εθνικής Ναυτιλιακής Πολιτικής και την σωστή άσκησή της, παράλληλα με την ικανοποίηση των αιτημάτων μας. Δηλαδή αιτήματα των Εφέδρων – Απομάχων που θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπ’ όψη  οι κρατούντες. Αιτήματα που η αποδοχή τους θα συντελέσει, όπως είναι ευνόητο, στην ελάττωση των οξυμένων αντιπαραθέσεων και στη δημιουργία κλίματος τουλάχιστον κοινωνικής προόδου. Και επειδή στην πιο πάνω ενότητα αναφερθήκαμε στα αιτήματα της απομαχίας, δηλαδή, τα δικά μας αιτήματα είναι νομίζουμε επιβεβλημένο να το ξανα υπενθυμίσουμε έστω  και από το βήμα αυτό.

Φρονούμε ότι τα αιτήματά μας αυτά, που είναι γνωστά και τα γνωρίζουν απόλυτα οι επαϊοντες, μας ενώνουν άρηκτα και σφυρηλατούν την προσπάθεια μας αυτή που σαν μέσο έκφρασης μπορεί να οδηγήσει στην πολυπόθητη κατάκτηση. Εκ των πλέον βασικών αιτημάτων μας και για να μη σας κουράζω περισσότερο λόγω της γιορτινής μας ημέρας, αλλά και που είναι τοις πάσοις γνωστά, σας αναφέρω τα πιο κάτω.

1. Δικαίωση των κεκτημένων μας που εγγυώνται την βιοσημότητα του κλάδου μας. Αρκετά μας λεηλάτησαν τα πάντα. Μέχρι εδώ. Σταματήστε την αλόγιστη περικοπή των συντάξεών μας. Έχει ήδη αποδειχθεί ότι είναι αδιέξοδη και το λιγότερο που θα μπορούσαμε να πούμε άδικη.

2. Αναλογιστικά αύξηση των συντάξεων μας επί των αντιστοίχων μισθών των εν ενεργεία συναδέλφων μας. Ας καταλάβουν επιτέλους ότι το Ναυτικό Επάγγελμα έχει τις ιδιαιτερότητές του και προσφέρει συνέχεια στον κρατικό κορβανά. Κερδίζουν από την Ναυτιλία και τους ναυτικούς οι οποίοι είναι οι ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΕΣ της Εθνικής Οικονομίας.

3. Δια νομοθετικού διατάγματος να μη λαμβάνονται υπ’ όψη οποιαδήποτε νέα Υπουργική απόφαση που θα επιδρά αρνητικά στην σύνταξη μας, έχοντας μάλιστα και αναδρομική ισχύ.

4. Διατήρηση της κείμενης νομοθεσίας για τον Ο.Ν. με ταυτόχρονη αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη θα πρέπει οι διάφορες πρακτικές  περιστολής και σκοπιμότητας να εγκαταλειφθούν.  

5. Σωστή αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του Ν.Α.Τ. και του Οίκου Ναύτου.
6. Δια θεσμοθετήσεως να συμμετέχουμε στα Διοικ. Συμβούλια όλων των Ναυτικών φορέων.

7. Συμμετοχή εκπροσώπου μας στην Π.Ν.Ο. Νομίζω ότι είναι επιβεβλημένη η παρουσία μας στο πλέον σημαντικότερο όργανο της Ναυτιλίας μας. Πιστεύω ότι η πείρα μας αλλά και οι γνώσεις μας θα βοηθήσουν σημαντικά στη λύση των τεράστιων καυτών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Ανώτατο Συνδικαλιστικό μας όργανο.

Ευχαριστώ τον Γεν Γραμ. κ. Χαλά  τα μέλη της Εκτελεστικής  Επιτροπής της Π.Ν.Ο.  που παρευρίσκονται, για την συνεργασία που είχαμε στην τελευταία αντίδραση κατά των μέτρων του Μεσοπρόθεσμου πλαισίου, όπου μεθοδεύεται η περικοπή της επιδότησης του Ν.Α.Τ. Ενέργεια που θα αποτελέσει τεράστιο πλήγμα στις συντάξεις μας και στην Ναυτιλία γενικότερα. Αφού το Ναυτικό Επάγγελμα θα γίνει ακόμη πιο επαχθές μια και οι συντάξεις του θα είναι συντάξεις πείνας.

Πρέπει επιτέλους να σταματήσουν οι περικοπές εσόδων του ΝΑ.Τ. όπως αυτές που έγιναν τελευταία στ’ όνομα του ανταγωνισμού των Πλοίων με την άρση του Καμποτάζ και την αφαίρεση των εσόδων από το Κ.Α.Ε.Ο. Όλα αυτά τα έσοδα που έχασε το ταμείο, κινείτε να τα αντικαταστήσει με την περικοπή των συντάξεών μας. Υπήρξαν  Υπουργοί που μας διαβεβαίωναν ότι θα αντικατασταθούν αυτοί οι πόροι του Ταμείου με άλλους τρόπους που τελικά απεδειχθεί ότι εννοούσαν τις συντάξεις μας. Φτάνει πια ο εμπαιγμός.

 Με αυτές τις σκέψεις και προθέσεις μας, ως επίσης και την ευχή για ευτυχή έκβαση των ως άνω αιτημάτων μας κλείνω την προσφώνησή μου και αφού σας ευχαριστήσω και πάλι για την παρουσία σας, εύχομαι σε όλους  ένα χαρούμενο, ευτυχισμένο και δημιουργικό καινούργιο χρόνο.

 Ειλικρινά σας ευχαριστώ.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου